CINTA HATIKU

CINTA HATIKU
Showing posts with label friends. Show all posts
Showing posts with label friends. Show all posts

Thursday, 26 May 2011

VACAY,VACAY!!

VACAY,VACAY!!
I have officially started working this week.Now busy finalising my Company's trip to Medan.Will be going next week 1 June - 5 June.Looking forward for the trip.I really need a vacation after all the ups and down last few months.

Talking about vacation, Air Asia is now having BIG SALE for travelling period between Feb - June next year.Still thinking whether I should just buy the tickets since it is quite cheap and decide later whether we can make the trip or not.

There will be a few more confirmed vacation after Medan Insyallah.aIR aSIA,more great deals please!!so peeps,what's you holiday destination this year??

Tuesday, 5 October 2010

Salah ayat..

Ketika sedang berenak-enak duduk berborak bersama rakan2 di majlis tunang Sheila di Kuantan,aku dan En Hubby diajak join karaoke sempena birthday Feeda..

Memandangkan we have nothing to do malam tu, we agree to tag along and stay sampai Qis kate balik..hehe..And as the conversation goes on and on about the plan, I heard Feeda told Mynn:

Feeda:...........we book bilik tu sampai kul 3 pagi..start kul 11..
Mynn: owh ok...*pastu buat muke blurr seperti biase..Mynn being Mynn*

Then tanpa berfikir panjang, aku mencelah..

Aku: eh, kate Sue and Hez nak balik pagi esok...larat ke nak bangun and drive tu nanti??

Serentak Myn and Feeda pandang aku tapi tak menjawab..And then it hit me!*pang*

Aku:Eh, who am I trying to kid here???korang semue single-mingle..ape kesah balik kul bape or tido kol bape..aku ni je yang kategori kaum ibu...ishk,ishk,ishk...

Nilah akibat dok berborak and join aktiviti orang single..member ramai tak kahwin lagi..

*Ain,lain kali tengok dulu cakap ngan sape ok?kan dah malu..*

Adoi..sungguh macam mak-mak dah..nak buat camne..gaya hidup camtu dah lame stop..lagi2 dah ade anak..

Friday, 3 September 2010

Dam.Dam.Dum

Dam Dam Dum, bunyi mercun..

Aidilfitri is just around the corner and I seriously am so excited! Looking forward for the long holiday with family. Looking forward for the great ambience of having family and relatives around..

The best part about raya is of course meeting old friends and relatives who most of it,jumpe setahun sekali je..I must say,sometimes I get to now new relatives during Hari Raya.Cheh,nampak sgt tak amik tahu salah silah keluarga..

It was different back then when I was still not working because with Raya come an extra joy which is Duit Raya!what else?And I must say, the collections was superb sampai each time before raya, I had my own to-buy-list ok!ni case confident duit raya dapat banyak!

Ishk, sangat tak sabar nak raya..macam overly excited lak tahun ni..kuih dah buat 3 jenis..yang beli belum lagi.will buy some this weekend.

Suddenly teringat Nadirah Lahuree..My besties who is currently in Brisbane.Awak,kat sane ade kuih raya tak?coz I know you love cookies..Kalau nak,nanti order kat syaminah eh?hahaha...owh you know what?setiap kali kite bake kuih raya,mesti ingat awak!

oklah peeps,nak sambung buat kerja.pas raya ni nak kene layan auditor lak.dulu audit orang.sekarang aku lak kene audit.haha..

toodles!

Wednesday, 1 September 2010

Cerita Minggu Lepas..

Tetibe cam semangat lak nak cerita aktivity minggu lepas..Xde la menarik sgt aktivitinye..suam2 je la..buat biskut aku tahun ni..kek pun dah buat..rajin pulak nak bake2 this year..

So ni lah hasilnye..Chocolate Chips Almond..Resipi dapat kat internet..Senang,simple dan sedap..Tapi lupe la nak amik website add die..sape yang nak resipi bole ask ok..


dah selamat masuk bekas

baru keluar oven..
Yang ni pulak iftar bersama rakan2 UPM En Hubby di Saba Restaurant,Cyberjaya..Makanan sini memang sedap..Selalu pergi yang kat setiawangsa tu..ade kat cyber jugak ghupenye..
Alkisahnye sampai2 tu my hubby bgtau ade Farid Kamil kat situ..He was there with his family..Aku sampai je,Kak Rok terus amik Qis bawak pi amik gambar ngan Farid Kamil..
Amboi anak dare aku,kemain lagi die senyum2 malu bile Farid Kamil dok usik2 die..Ye tengok la anak dare aku tu dengan cermin mata bagai..Hai Qis..nasib baik kecik lagi..kalau besar2 gatai camtu mama kutil tau!!

Qis tersipu..tersipu ke?

the UPM-nians..

So itu la cite minggu lopeh..minggu ni?minggu ni nak buat cookies lagi..minggu depan kalau dapat nak buat choc cake lagi..nak bawak balik rumah mentua..hehe...
weekend ni gi berbuka ngan my family..adoi baru teringat,kuih raya tak beli lagi..yang lain semue dah beres..

I am sooooo in the mood for raya dah..*sambil buka radio cari lagu raya*

Thursday, 20 May 2010

London-Aussie-Indon

I have been planning to visit London since last year..yelar,member still ade kat sane best sikit nak jenjalan bile ade orang yang ku kenal..and the plan has been on and off for a few times due to certain factors which imposed constraints (you do the math!) on my plans.Bukan ape,nak pergi tahun ni sebab anak baru sorang and Qis still considered as infant...murah sikit..

But hey, I keep on planning.I even have backups in case nak pergi London tu macam tak attainable..So we came up with Australia (since Dirah is there) and the next best thing Bandung!(shopping la,ape lagi).

When I told Per my plan he just laughed and say 'kelakar la ko ni,dari london ke australia then ke indon..makin lame makin dekat..' well Per, backup plans kene la yang lagi bole dicapai..kalau London tu dah susah nak pi,xkan aku nak wat plan ke iceland pulak kan?kan myn kan?Yela,aku bukan la banyak sangat duit macam ko Per...

And so earlier this month it seems like I can make the trip to London..tinggal nak beli tiket je..so after a few days of asking here and there,cari tempat tinggal and buat research pasal London bagai,earlier this week ade pulak lagi gunung merapi kat iceland tu berasap..dah tutup lagi airport kat europe..

then it hit me..ni baru berasap,belum meletus..kang dibuatnye mase ku nak pergi tu (July)meletus pulak xke dah kene cancel tiket bagai or even worst,stranded kat sane?uihh,xnak la!and so I started to think of my second plan..Lagipun,there seems to be a lot of halangan nak pergi sane plus this might be a sign to me that I should not go to London this year..

Nak pergi brisbane..jalan sambil melawat Dirah..so dok la tanye2 Dirah and Ryan (pelawat tetap Australia) where is the best place to go in Australia..Plus buat research sini sane bout Australia..but the thing is,I am not as excited as whenI plan to go to London..maybe because I have been to Aussie once..And I know some of the place kalau pergi bawak anak kecik macam tak enjoy sgt..Coz they have a lot of theme parks..

So, again,buntu...

After thorough discussion with my hubby,we decide to save the money and pergi dekat2 je..might as well we use the money to go to a better place later..maybe plan for London again next year ke kan?

And so here comes our final plan..Indonesia..for now,we are sticking to Bandung..boleh la ku shop-till-I-drop kat sane..beli baju baby banyak2..untuk anak akan datang jugak!hahaha...So hopefully this plan will succeed!

I know by this time mesti korang semue dah dok pk,awat tak leh plan lepas July and bulan seterusnye ke??well,to be frank,memang tak nak plan trip after July sebab I have another BIG plan in mind!

*wink*

Wednesday, 3 February 2010

To Nadirah Lahuree with love..

This entry is specially dedicated to Nadirah Lahuree.



Dear Dirah,

Sometimes you might feel sad and lonely,
Sometimes you might feel as if the world is against you,
Sometimes you might feel you want to pack your bag there n then n board the next flight home..
And macam-macam lagilah..God knows what you feel at that point of time..

But when that times come, kite harap awak tabahkan hati and sentiasa ingat Allah.
Always remember that Allah will always be with you and you have me and us (your crazy ones) with you as well..
You can count on us.Eventhough jauh beribu2 batu, you know we will try our best to reach out and help you, by any means.

I wish you all the best and I know you can do it!
This is what you want and you go for it girl!
Make youself proud, that is the most important thing.Others comes later..

I know you will do fine there.Insyallah.
Just be you.Kite doakan semoga your year there berjalan dengan lancar..
And trust no one but yourself ok!!
*eh, dah macam mak la pulak..hehe..*

Anyhoo, me and baby Qis will miss you.
Keep in touch eh,and always update your blog so we can keep ourselves updated with what's going on there!
And again, sorry sebab tak dapat hantar..
my prayers are for you!

You take care girl!
Love you!xoxo..

Tuesday, 20 October 2009

SUE the little devil..

SUHAIZA ABDUL AZIZ, this one's for you!

Congrats Sue..

Dari zaman Maxisegar ke Rivera ke Pandan Perdana ke Pandan Terrace aku kenal ko..6 tahun dok serumah + all the gossips, cite panas, makan2, dan drive-thru, boleh kate aku kenal ko luar dan dalam..err,dalam?hehe..right Dirah?*flashback, grinning*

I will never forget that one fine Valentine's Day where ko jadi 'setan' and tempted me to 'curi-curi' my mum's car and drive all the way to Kolej Matrikulasi Melaka with Bob, of course, and we kidnapped my boyfriend-now-my-hubby, Sani for one day..It was fun though and I thank you for that.I thank you for being the little devil for that day or we might not have that hell of a memory!

Suhaiza,
After all you've been through, after all the dramas, after all the ups and down, you have finally found the ONE! and I wish you all the happiness in the world and may Allah blessed both of you!


Pengantin



I heart these girls!


Qis and her abah..
Sue, ko memang antara orang yang paling selamba aku pernah kenal..Ko lagi selamba dari aku!haha..but you are a good friend and you can be a good listener as well and I think Dirah will agree with me on this..Kite bertiga je kat rumah tu pun dah cukup nak mengejutkan bujang-bujang disebelah rumah with our laughters..I bet they selalu menggelengkan kepala dengar anak dara sebelah rumah tergelak..haha..but we won't give a s***!bak kate sue, (her favourite line):-
NGOMONG SAMA TANGAN!! (talk to the hand)