CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Thursday, 25 August 2011

Aidilfitri Menjelma Lagi!!

Sungguh-sungguhla ku takde mood nak kerja dah..hati ni dah dok fikir nak cuti raye je...Dok fikir menu hari raya, ape lagi yang tak cukup..macam-macam la yang Raya related..

Hopefully my atok dapat beraya tahun ni.. He has been admitted in Hospital Serdang for almost 2 weeks due to heart attacked. Sekejap die sedar, sekejap die tak sedar..He is a fighter!Semoga atok cepat sembuh dan Allah panjangkanlah umur atokku..

Anyways, me ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan..


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR DAN BATIN!

Balik raye ni berhati-hati bile memandu k..ingatlah orang yang tersayang!

Toodles!

Monday, 22 August 2011

Checklist Raya...

7days to Syawal..Sekejap je rase puase tahun ni..tup tap tup tap dah nak raye..hikhik..alhamdulillah tahun ni raye murah rezeki..Bonus dapat, new 'baby' pun dapat..

Err chup!bukan baby yang dalam perut tu..tu belum lagi..tahun ni nak rehat dulu, next year insyallah akan kucube lagi! Ni my new car.Alhamdulillah dapat sebelum raya..sebulan lebih la tunggu..

Ni rase cam nak buat checklist ape yang ade dan belum ade setakat hari ni..

baju raye : checked.baju raye en hubby baru dapat beli semalam..ma and Qis dah lame settled!

duit raya : checked. dah siap masuk packet die dah..alhamdulillah tahun ni dapat lebih,kite bagi lebih ye dak?

servis kereta : checked. Ni penting sebab raye ni nak jalan sane sini bagai..make sure you guys pun servis k..

kemas rumah : checked. Yang ni berperingkat..but almost done!

barang untuk menu pagi raya : not yet. to beli later.tahun ni nak buat lodeh and BBQ!!weeehhooo...

kuih raya : x lengkap lagi. baru ade 3 jenis..rasenye nak cari lagi 2 jenis..

gift raye untuk mentua : checked.telekung and kain pelikat, la~la~la~la....

Ape lagi?rasenye tu je kot??minggu ni je nak siapkan ape yang pending lagi..minggu depan dah raye..hikhik..

Ok la dearies..will update again before raya insyallah!!

Friday, 5 August 2011

Alkisahnye Bazar dan Baking..

tup tap tup tap, dah masuk hari kelima puasa. Me hari ketiga puasa dah raya dulu!hikhik..jgn akhir puasa nanti raya lagi sudah..jenuh la pulok nak menggantinye..

Mai me nak cite bab juadah berbuka. So far me and en hubby tak pernah miss ke bazar ramadhan lagi.we agree that kite beli je dulu kat bazar sampai bosan then baru masak..

tapi selalunye me still rase nak masak satu lauk..penyudahnye lauk yang masak kat rumah tu lagi sedap..ishk,ishk..hehe...tapi still membeli di bazar..sebab en hubby memang nak lauk banyak2 bile pose..so setiap kali gi bazar, me lah jadi tukang say NO nye..takot kang terbanyak sgt belinye..hehe..

semalam me try buat Red Velvet Cupcake With Cream Cheese Frosting. My first ever baking session sendiri..sebab so far baking ni cam tak minat sangat..but it was quite a disaster sebab batter die overflow mase ngah masak tu..dah abis bazir..Rase ok tapi rupenye buruk bebenor me rase lain kali punye baking je lah me amik gambar eh?

xpe, orang kate practice makes perfect kan?nanti me nak buat lagi..esok nak buat cheesecake pulak..barang2 dah beli dah..semangat nih!go!go!ain! *malu*

oklah today me rase nak masak sotong goreng telur asin..nyums! at the same time ngah fikir lauk untuk berbuka esok as Dirah, Mynn and Shigim is coming over for berbuka session..

Selamat berbuka!

Friday, 29 July 2011

Assalamualaikum, Ramadhan!

Ramadhan is just around the corner and I'm anxiously waiting for it.Before we talk further about this Holy month, allow me to do some recap of what has been happening last few weeks..

I have been spending my weekend holidaying here and there.Ade je plan nak berjalan setiap weekend yang lepas2.Last week we went to Melaka for a short vacay.We stayed at Seri Malaysia Ayer Keroh since the other hotel was fully booked.Zoo Melaka and dinner at Umbai with Lodeh and Sinah was the main highlight of the vacation.Short but fun!

I am still waiting for my 'new baby'. The last time I checked, they said it will be out on the second week of August.Oh please hurry!me patah kaki!

Weekend ni me will be busy spring cleaning rumah.I think the next session will be a few days before raya kot?kahkahkah!Plus, will be having a movie date with Mr Hubby this Sunday.Harry Potter bebeh!the last to-watch-movie-at-the-cinema for the year. Note 'at the cinema' there sebab yang lain tu tak kesah beli CD jer...hehehe..

Ok, since Ramadhan is a few days ahead, saya ingin mengambil kesempatan ini to wish all of my awesome readers and friends yang beragama Islam SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN!

May this Ramadhan be the month we 'muhasabah diri'..

May this be the month we learn the meaning of patience and humble and kesederhanaan..

May this be the month we pray and do more good things and get ourselves closer to Allah..

May this Ramadhan be, a better month for all of us!

Toodles!

Wednesday, 13 July 2011

Qistina and Baby TV..

My little Qistina is so into Baby TV since I first showed her the programme. First time aku beli CD Baby TV mase pergi family holiday in Penang.





I bought the whole set for Qistina at a very cheap price and since that day, Qistina sangat suka menonton CD2 from Baby TV ni..It has everything from numbers,alphabets, colours, shapes and many other basic knowledge that is so perfectly suitable for babies.

Apart from books , yes, Qis loves books, Baby TV has proven to have a major impact on Qis 'learning development. Of course she also has direct learning sessions from my mom, me and hubby.

So when there is channel 618 at Astro spefically for Baby TV, me and hubby now selalu kene berebut channel dengan Qis. First thing in the morning, "mama, nak Baby TV"..adoi..

Kadang2 me and hubby pun tengok same..there's Oliver, Tulli, Charlie and Numbers and so many others. Plus, kat channel ni la aku selalu belajar nursery rhymes yang dah lame aku lupe liriknye..hehe..

Tapi channel ni free sampai September ni je..pastu kene subscribe. So me and hubby has yet to decide sama ada nak subscribe atau tak..it depends.

But I wish there is a special channel macam ni khas untuk Doa2 dan Jawi.Islamic knowledge la senang kate,for kids...Qis dah kenal alif sampai ya, thanks to a CD we bought.will try to introduce to her Iqra pulak..

We will only teach her takat mane die nak belajar..die bosan kite benti.Die nak sambung kite sambung..Learning should be a fun and happy process..

My observation, lagi berkesan kalau mase die tgk tv and learn tu, kite ade sebelah die belajar sekali.Lagi Qis bersemangat and cepat tangkap..sampai xnak berhenti.of course, kite kene puji effort die lagi die seronok..

Oklah,saje je nak cite pasal Baby TV..

Thursday, 30 June 2011

Kisahnye..

Banyak betul bende yang jadi 2-3minggu ni..cerciter-cerciter?mai chek buat recap je la eh..alkisahnye...


1. Hubby ku buat suprise birthday lunch with the crazy bunch.memang jadik suprisednye sebab memang tak expect langsung ade my crazybunch kat situ!thanks sayang and Dirah (I know you were behind it all as well!)

2. ISO audit kat ofis.department aku kene NCR.bertikam lidah jugak la dengan auditor tu sebab aku rase NCR aku tu tak patut.penyudahnye aku rase die dah macam takleh nak jawab aku sebab ayat die dok putar belit situ je..aku pun nak gaduh lagi let go je la..


3. Sambut Father's Day @ Corus Hotel.hari tu Mom's Day kat Seoul Garden.Seronok!banyak aktiviti die and we stayed till the end.dapat 2 cabutan bertuah and Hubbyku menang no 2 pertandingan menari.cayalah sayang!


4. Wedding Nad @ Kelab Rahman Putra.congratz!


5. Tengah dok sibuk plan year end holiday, tetibe kami adik beradik agree nak pergi holiday dekat sikit dulu dalam Sept.Kami2 je without the parents. Its kinda yearly event now.seronok jugak gi adik-beradik je..hehe..


6. Dah let go my 'red baby'..sayu rasenye saat dia di ambil orang..hehe..ye la,my first ever with my own savings..but anyways, new baby is on its way and I can't wait!plus, Qis dah ade Ipad!Murah rezeki kami..Ahamdulillah..


7. Lawatan cik kiah ke ofis negeri sembilan to settle account and purchase furniture for our new ofis!Sempat singgah makan kat StarFresh, Chinese Muslim Food!!I looiikkeee!!


So that's about it.the major highlights for these few weeks.Petang ni nak balik Chini.Lame dah tak balik kg.last sekali bulan Dec 2010.So,we are looking forward since we had planned for a BBQ as well!

Toodles peeps!

Friday, 10 June 2011

11 June 1984..

Today is the 10th of June 2011.

That means tomorrow I'm going to be 27 yrs old.

3 more years before I reach the thirties.

11th June 1984, i was born in HKL.now that I have experienced the pain and agony of giving birth, there is no one else I would like to wish and thank on my birthday other than my mother.

Mama, thank you for bringing me to this world and raising me with your endless love and support.I love you so much!

I have received my birthday gift from my hubby.One that I have been wanting to buy but keep on delaying it.Thank you so much sayang..

Still thinking of where to eat tomorrow night as Mr Hubby ask me to choose anywhere I want..He said,

"Double Tree Hotel pun boleh kalau ayang nak.."

So sweet!!still googling and asking around on the best place but I am thinking of Meatworks, Solaris Dutamas. Read it on my senior's blog, Kak Zety (yes, she went there for her bday as well) and her review is mouthwatering..haha..

So peeps, will let you know where I ended up celebrating my bday and will let you all have a glance at my bday present from Mr Hubby!!


Toodles!

Thursday, 9 June 2011

Medan Bagi Sakit Badan..

Adoi..sakit badan!!

Letih berjalan kat Medan tak abis lagi..mane taknye, sampai di Medan naik bas ke Parapat sampai 6 hours..Jalan die?memang xde highway dan sangat rough!

Medan- Parapat -Pulau Samosir- Berastagi -Medan..the first 3 days kebanyakannye travelling dengan bas..tu yang balik rase flat gile!

Malas nak cite banyak, enjoy these pictures!!











Anyways, the holiday was great!all together 54 pax and everything went well, alhamdulillah..tahniah ain!*sambil tepuk bahu sendiri*another well organized holiday.


Cume malam last di Medan, kami naik becak (beca ditarik oleh motosikal..selalu dengan basikalkan?)Mungkin sebab udara tak bersih plus kami stuck dalam jam sambil makan asap, esoknye Qis macam batuk..


So sampai hari ni still batuk n selsema but getting better!risau jugak memule sebab takot kene bermalam kat spital lagi pulak cam dulu..hehe..alhamdulillah..


Next, nak kene organized my family's year end holiday pulak!!the most awaited holiday of the year!ngeh,ngeh!


toodles peeps!