CINTA HATIKU

CINTA HATIKU
Showing posts with label my princess. Show all posts
Showing posts with label my princess. Show all posts

Monday, 23 April 2012

Upin Ipin the Musical



Upin dan Upin the Musical...Akhirnya dapat jugak bawak cik Qistina tonton teater ni..sebab memang dah niat nak bawak die..so me and my sis pergi beli tiket kat IB 2 days before the show..penyudahnye amik tiket bertarikh seperti di atas..

ishk,first time ni nak bawak qis tgk teater..xyah kate Qis, mama n abah die pun first time masuk IB n tengok teater..so agak excited sebenarnye..So on the day, banyak kali dok cite kat Qis, 'malam ni tgk upin ipin..' but die macam biase je..but sampai je IB, tgk je kemain banyak poster upin ipin and its merchandises, baru mukenye seronok banget!

Mase mule2 maskot upin ipin keluar kat pentas, ya Allah muke Qis, priceless gile!ternganga macam x percaya upin ipin ade kat depan die..me pulak sepanjang teater asik dok tengok muke Qis sebab nak witness her expression.Expression sedih ade,happy ade, marah ade macam2 la!

Yang paling best mase ade part spider menari n terjun dari stage..boleh pulak 'sorang' spider tu benti betul2 sebelah Qis, sergah cik kak tu..menjerit la Qis but she ended up laughing sebab spider tu buat 'peace'  pulak pastu..

And another part bile die panggil kanak2 naik pentas..Qis dengan muke selambe naik tak pakai selipar..die sorang je berkaki ayam kat atas stage tu..x sempat nak pakaikan selipar die sebab laju je die naik pentas bile tgk budak2 lain naik..

Haha part mentadak mentadu ni memang best..mase mendataks ni menari2 me and hubby dah tergelak2 sebab macam gediks sgt they all menari..and so they ask budak2 yang naik pentas tu camne upin n ipin tido..qis ni dok la ngikut orang sebelah..aksinye same je..huhu..anak aku..

Habis teater tu capai baju n pen upin ipin untuk Qis,amik gambar jap ngan maskot die pastu terus balik sebab esok Qis sekolah..kang payah nak bangun pagi..kesian pulak die kang tak cukup tidor..Overall,teater tu not bad,definitely a good family teater..

Oh n plus karakter Sally tu memang terbaekk..sebijik macam dalam tv!hahahaha..kelassssss kau!Anyways, x dapat amik gambar banyak sgt sebab terlupe bawak camera n hubby pulak x bawak hp..adoiyai..


Qis and Uncle Amat






Thursday, 2 February 2012

Qis si PokPekPokPek

Lame bebenor x ngupdate blog ni yer?hehehe.. malas susah betul nak cari mase nak updatenye..bace blog orang kemain ghajin..kihkih..

anyways, la ni nak cite bout my lil princess, Qistina..masuk hari ni dah sebulan lebih die ke CIC..so far alhamdulillah..x pernah lagi menangis ke sekolah..bangun pagi susah sikit nak kejut but xde pun nangis or ape mase mandi n bersiap..

ni uniform CIC.actually ade tudung and kene pakai kasut putih.tapi se tecik ni x nak pakai tudung n sibuk nak pakai selipar pink die yang lusuh tu..hehe..

so every morning, mama die ni akan ikat rambut.different style everyday..serious cakap saye ni sgt la x gheti nak ngikat rambut berstyle2 ni..but since dah ade anak, kene la belajar..n slowly it gets better..hehe..

ni dekat pantai batu hitam..ni lah gambar latest si tecik ni..dah panjang kan?hari2 soalan die kat mama:
"mama,perut mama ade baby ke?" sambil gosok2 perut buncit mama die ni..kihkhi..
tu barisan tengah belakang sekali nampak tak?khusyuk sungguh die bace doa..i guess ni morning session before they start their classes..

sejak pi school ni memang qis nampak lagi matang n memang pantang dapat pen/kaler and buku..dalam buku die tu macam2 sketch die buat..antaranya..



jeng...







jeng...









jeng...


orang lidi!!with no kaki!!kihkih..

is it a bird?NO!is it superman?NO! its kapal terbang la mama!

me and hubby selalu tergelak tengok hasil lukisan Qis..macam2 ada!but I'm so proud of you sayang!semoga Qis rajin belajar dan cemerlang sampai besar nanti..

Thursday, 29 December 2011

Qis, the happy and bubbly kid..

A few days a go mase tengah dok depan tv sambil layan Qis..

Abah: Qis, this is for you..(bunga yang dilukis di kertas)

Qis: Awwwww..this is sooo cute (sambil kedua2 tangan di pipi with muke comel)..Thanks abah!U the best ever!!(sambil peluk abahnye)

Me buntang mate pandang hubby, due2 tergamam and we ended up laughing sambil cium2 si kecik tu..

Alahai Qis ni..Umur x sampai 3 tahun but she talks a lot..and her phrases i tell you, sgt tersusun..Contohnye:

Kalu abah die memanjat : Carefull abah, nanti atuh nanti..nanti Tis,mama nanis (nangis)

Kalau makan sedap: eeemmm...sedapnye mama masak...

Kalau suh amik barang: tejap ye ma, Tis nak uwat keje dulu..

Kalau nak buat something: Ma/Abah..boleh tak Tis nak...

Kalau bawak gi jalan: Tq mama,Tq abah awak Tis jalan-jalan..

And when I tell this to close friends and families mesti orang cakap.."ikut mak die la tu ape lagi..banyak ckp..' hehe..

Yes, memang Qis sangat2 petah and bubbly..kat rumah tu cukupla die sorang dah gamat serumah dek stories and nyanyian die..

Mase first day hantar Qis kat CIC, teacher die dah cakap, "Qis ni banyak bercakap dalam kelas..tanye itu dan ini..and sangat senang berkawan.." Mane taknye, mase hantar die tu,ade ke patut menonong jer die naik atas..takde la toleh2 tengok mama n abah die ni..kitorang la yg dok terpinga2 kat situ..haha..bertuah anak mama ni..

Semoga Qis menjadi anak yang Solehah dan cerdik..Mama and abah so proud of you sayang..

Monday, 21 November 2011

Malaysia-Indonesia-Korea

sekarang ni susah betul nak dapat mood nak update blog. banyak bebenor koghijenye kat ofis.3 companies' account and 1 ISO audit.setiap bulan ade je nak kene kejar..but still, I'm happy and tak stress.itu yang penting.

Qistina

My princess dah 2 tahun 8 bulan and she talks a lot.well, nak blame siape sebab mamanye pun becok sikit..hehe..she ask questions most of the time and sangat cepat pick up.so I have to remind myself and others around me to mind our language sebab Qis sgt suke imitate.

anyways, will be sending her to CIC (children Islamic Centre) next year for playschool session.Half day je lepas tu nenek die jage balik..but she is sooo excited and so do I!orientation will begin on the 16th Dec till 31st Dec.

Oh btw, insyallah tahun depan kalau diizinkan Allah nak lagi sorang..huhu..xnak tunggu lame2 coz I want another one.Semoga dipermudahkan.Insyallah.doakan saye ok darl?

SEA Games

Well, the games are still on and I have to say something about it.So proud of you Malaysia!and to the host, BOOOOOOOOO..shame on you for being so x professional!macam2 ko buat kat Malaysian ye?

Looking forward for the football final tonight, Malaysia vs Indonesia. Winning would be so, alhamdulillah but if not, i'm still proud of the team, of Malaysia. but no 14 still pissed me off.

GO MALAYSIA!

Vacation

KOREA here we come!8days 7 nights ya'll.So excited and Korea dear, please be nice to us!semoga dipermudahkan segalanya Insyallah..

I'm almost done with the packing (terlebih excited eh?) and we are good to go!

Ok, sekali update nak tulih sampai 2-3 issue kan?nampak sgt xde idea.Oh blog sayang, I know I have been ignoring you lately but will try my best to visit and update u regularly eh sayang?

Till then..

Friday, 21 October 2011

Qis Ready Mama!


Qis' preparation for the cold weather..

She says: Tq mama, abah beli qis fingers (sarung tangan)

Now tunggu wan die bawak balik sweater dari Jakarta.Dengarnye she found it there and can't help herself grabbing not 1 but 2-3 piece sebab comel!

Thursday, 20 October 2011

Qistina dan Taska

Semalam hantar Qis gi taska since minggu ni wan (nenek) die takde sebab pi bershopping sakan kat Jakarta..Jakarta tu dah macam kampung ke-2 my mum dah..tapi me tak kesah sebab setiap kali balik musti Qis dapat banyak baju..cucu sulung la katekan..n the only cucu je pulak tu for now..hehe..

Rasenye ni baru kali ke-3 anta Qis gi taska..Lately ni hari2 Qis dok tanye "ma, leh tak gi nak gi skolah?Qis nak bawak beg"Semangat sungguh.so semalam pun anta le die ke taska.baru sampai kat gate dah meluru masuk x sempat ku nak peluk2 cium..bile panggil suh keluar kejap nak cium, die geleng je..ni kompem takut me bawak die balik..hikhik..

Dalam hati ade gak risau sebab sgt jarang tinggal anak dengan orang lain selain my mum or my sis but I just ignore it.Tahan punya tahan xnak kol cikgu taska tu penyudahnye I called once!hahahaha..and Qis tengah tido at 12pm?tido?now that is something different..musti die sangat letih main2..

Petang me amik die pukul 4pm camtu sebab dah rindu sgt n tak sabar nak tgk die..wahh!banyak sungguh celotehnye bout her day in taska..(60% je paham citer die , the rest?anggap je la paham) n at the end of her story, "ma, esok nak pegi sekolah lagi leh tak ma?"hehe..

Lege hati aku coz I know she is enjoying it and of course i answer "booollleeehhh sayang!".Pagi tadi anta die cium puas2 dalam kete dulu sebab tau dah sampai je depan pintu taska mesti terus meluru masuk tak hirau dah mama die..

So this is a good start.hopefully next year bile me hantar die gi CIC Playschool, she's ok with it.Kesian tgk die jarang berkawan..I want her to learn how to share and give n take.Coz memang die dimanjakan but can't blame her kan?hehe..

Haih, apelah anak mama tengah buat skarang ni...

Wednesday, 13 July 2011

Qistina and Baby TV..

My little Qistina is so into Baby TV since I first showed her the programme. First time aku beli CD Baby TV mase pergi family holiday in Penang.





I bought the whole set for Qistina at a very cheap price and since that day, Qistina sangat suka menonton CD2 from Baby TV ni..It has everything from numbers,alphabets, colours, shapes and many other basic knowledge that is so perfectly suitable for babies.

Apart from books , yes, Qis loves books, Baby TV has proven to have a major impact on Qis 'learning development. Of course she also has direct learning sessions from my mom, me and hubby.

So when there is channel 618 at Astro spefically for Baby TV, me and hubby now selalu kene berebut channel dengan Qis. First thing in the morning, "mama, nak Baby TV"..adoi..

Kadang2 me and hubby pun tengok same..there's Oliver, Tulli, Charlie and Numbers and so many others. Plus, kat channel ni la aku selalu belajar nursery rhymes yang dah lame aku lupe liriknye..hehe..

Tapi channel ni free sampai September ni je..pastu kene subscribe. So me and hubby has yet to decide sama ada nak subscribe atau tak..it depends.

But I wish there is a special channel macam ni khas untuk Doa2 dan Jawi.Islamic knowledge la senang kate,for kids...Qis dah kenal alif sampai ya, thanks to a CD we bought.will try to introduce to her Iqra pulak..

We will only teach her takat mane die nak belajar..die bosan kite benti.Die nak sambung kite sambung..Learning should be a fun and happy process..

My observation, lagi berkesan kalau mase die tgk tv and learn tu, kite ade sebelah die belajar sekali.Lagi Qis bersemangat and cepat tangkap..sampai xnak berhenti.of course, kite kene puji effort die lagi die seronok..

Oklah,saje je nak cite pasal Baby TV..

Thursday, 9 June 2011

Medan Bagi Sakit Badan..

Adoi..sakit badan!!

Letih berjalan kat Medan tak abis lagi..mane taknye, sampai di Medan naik bas ke Parapat sampai 6 hours..Jalan die?memang xde highway dan sangat rough!

Medan- Parapat -Pulau Samosir- Berastagi -Medan..the first 3 days kebanyakannye travelling dengan bas..tu yang balik rase flat gile!

Malas nak cite banyak, enjoy these pictures!!











Anyways, the holiday was great!all together 54 pax and everything went well, alhamdulillah..tahniah ain!*sambil tepuk bahu sendiri*another well organized holiday.


Cume malam last di Medan, kami naik becak (beca ditarik oleh motosikal..selalu dengan basikalkan?)Mungkin sebab udara tak bersih plus kami stuck dalam jam sambil makan asap, esoknye Qis macam batuk..


So sampai hari ni still batuk n selsema but getting better!risau jugak memule sebab takot kene bermalam kat spital lagi pulak cam dulu..hehe..alhamdulillah..


Next, nak kene organized my family's year end holiday pulak!!the most awaited holiday of the year!ngeh,ngeh!


toodles peeps!

Wednesday, 23 February 2011

Qis @ 23months..

Saje je nak tepek gambar Cik Qis saya..lame tak letak gambar die sini..ni mase percutian Cherating-Kuantan mase chinese new year hari tu...enjoy!


Qis memang tak takot air..

kepenatan lepas swimming

Cik kak cari sape tu???


ma,pakai senduk lagi senang nak makan...

Monday, 22 November 2010

Qis,getting herself busy..

This is Qis, on her recent visit to the office..My mum had some errands to run and I brought her to the office..

Tengok tu..anak and abah same je busy...



Qis analysing and counting...an accountant or engineer?well,anything you like sayang..


writing down some important notes on Upin & Ipin kot...

Well, that is my daughter..pantang nampak pen kertas and calculator..some blame me for working as an auditor macam orang gile mase pregnant die..hehe...

Belajar pandai-pandai k sayang...kene rajin sampai besar tau..jangan sekarang je..

Monday, 18 October 2010

CUTE LITTLE MUSLIM & MUSLIMAH CONTEST

Another intresting contest by Contest4Anas..Dapat tau from blog kak zety..Rajin sungguh kakakku yg sorang ni join contest..


Ni gambar puteriku bertudung...


NAMA: ARISSA QISTINA SANI BT SANIZABRI
UMUR: 1 THN 7 BULAN
TARIKH LAHIR: 11 MAC 2009
KATEGORI: 1B LITTLE MUSLIMAH (1 HARI-3 TAHUN)
HARAPAN: SEMOGA QIS MENJADI ANAK YANG SOLEHAH,BERJAYA DUNIA AKHIRAT DAN MAMA DAN ABAH AKAN SENTIASA DOAKAN YANG TERBAIK BUAT QIS!
Rakan-rakan yg ditag:
suzie
ibudamia
echah
nana
nisa
kak zety
mynn
dirah
julie
dan semua rakan2 blog lah!!jom la join!!!

Wednesday, 22 September 2010

Surat untuk Qis..

Qis sayang,

Malam tadi xtau kenape mama tensen sgt..Mama asik rase nak mara je..Abis semue Qis buat mama macam nak mara..Puas mama istighfar,supaya tak dilayan sgt tensen tu..

Mama minta maaf ye..

Malam tadi pulak,anak cuk mama nie terlebih rajin dari biase..habis semue nak diusik..kombah sane,kemas sini..Penat mama bongkok2 kutip2 balik barang2 tu semue..tambah badan mama gatal2 lagi..kepale pening and tekak mama pun sakit lagi..

Puas mama tahan tapi kadang-kadang takleh nak bendung..Dah terjerit mama mara kat Qis..Terkebil2 je anak mama pandang mama bile tgk mama mara..sian Qis..Qis tahu ape kan sayang?mama ni cepat sangat mara nye bile tensen..

Kesian anak mama..mama mintak maaf ye sayang..

Ni ade adik dalam perut mama,lagi mama lekas tensen and nak mara..kadang2 emo tak tentu pasal..Banyak kali mama marah Qis semalam..Kadang2 lepas mama mara,Qis datang peluk mama..alahai anak mama..teruknye mama ni..

Bile Qis degil sangat..dah mama babab Qis..Kesian anak mama..Mase kite nak tido tu kan sayang,mama nangis pandang muke Qis..Mama rase bersalah sangat sebab mara2 Qis..Itupun Qis tido still peluk2 mama..cium2 mama before we titun..

Mama minta maaf ye sayang..Mama janji mama akan cube kawal emo mama ni..Qis pun jadi anak yang baik tau..kadang-kadang bile mama penat sangat,mama susah nak handle mara tu..semue rase nak telan..

Mama sayang Qis tau..Mama sayang cukcuk mama ni..Mama sayang Qis sepenuh hati mama..walaupun kadang2 mama selalu terpekik terjerit kat rumah tu..Nanti esok Qis dah ade geng,tak tahu lah mama..terlolong2 agaknye mama kat rumah tu..Hehe..

Xpe,mama akan berusaha ubah and kawal k..Mama ade abah yang sentiasa ingatkan mama..Mama sayang dua2 buah hati mama ni..Muuuaaahhhh!


From mama with love...

P/S: My mum pernah pesan, banyakkan sabar..sebab bile pregnant and kene layan anak memang penat and tensen..kadang2,anak yang jadi mangsa..Ya Allah,kuatkan lah hambamu ini...

Wednesday, 18 August 2010

I'm sorry my lil' princess..

Masuk hari ni dah almost 2 minggu Qis dah stop susu badan. I had to stop it sebab each time die minum mesti rase lemah and nak pitam..told you this pregnancy is a bit different..kesian kat Qis..mase nak try stopkan tu,meleleh lah air mate ni..puas letak colgate,kopi and asam jawa bagai..

Nasib baik Qis tak menangis melalak nak jugak susu badan..it actually helps me a bit..sebab mama die ni yang terlebih sedih..The feeling of nak 'cerai susu' tu saddens me.Mane taknye,all this while, balik je kerja or each time die nak susu,punye la excited cari mama die..and that feeling when I have her close to me,takleh nak describe.sangat precious..Orang yang nyusu badan anak die mesti paham what I'm talking about ni..Tu yang bile nak cerai susu,takot sgt lepas ni x dapat nak rase tu semue..

My husband would tell me "la ayang ni, mesti la still same..ayg kan mama die..jgn pikir bukan2..you will only make this more difficult for the both of you." and its true,Qis akan sedih bile mama die sedih..

So there it is, I managed to fully breastfeed Qistina for 1 year and 5 months..I wish dapat buat sampi Qis 2 tahun but I just couldn't..My current condition won't let me..

To busyuk mama Arissa Qistina Sani,mama minta maaf sgt2 sebab terpaksa buat macam ni...Mama sayang Qis tau.you will always be my princess....*ishk,tulih ni pun leh wat genang air mata**lap cepat2 nanti org nampak*.

Ok,nanti nak cite pulak ape jadi lepas Qis putus susu..la ni nak pi wat kerja sat..

toodles peeps!

Tuesday, 1 June 2010

Qis and 'Ms Tantrums'

Alkisahnye lately ni my dear Qistina dah pandai buat tantrums..bile tak dapat bende yang die nak,buat2 nangis sambil beraksi ala-ala superwoman di atas lantai..tak pun berguling2..adoiyai anak mama..mane dapat idea nak buat camtu?

Yang peliknye,kalau dengan mama die, jarang nak buat tantrums..sebab Qis tau mama xkan layan..tapi bile ade nenek or abah die especially,amboi, bukan main lagi..sebab Qis tahu abah mesti layan kan?tu yang fenin kepale melihatnye..geram je kengkadang..

Ahad lepas, gi makan kat Restoran Nelayan Titiwangsa..Ni kes mama nak makan ketam punye pasal..dari hari tu dok sebut nak makan ketam,maka en hubby pun bawa la ke situ..mase tu happy je anak mama makan + buat sepah + buat bising kat meja makan..

Balik je ke rumah malam tu,sempat lagi die menunjukkan tantrumsnye yang tak berapa nak comel tu..aduhai anak mama...tak percaya?tgk la gambar kat bawah ni..sempat abah Qis snap gambar Qis ngah 'mengamuk'..


tunggu makanan sampai

notice tak meja depan Qis terpaksa dikosongkan?

tgk,sampai berpeluh2 mengamuk

Die tgk abah die tak layan,makin menjadi..


Toodles!

Tuesday, 27 April 2010

Qis' Maggie Session

Alkisahnye our baby Qis dok ciput2 maggie dalam pinggan abah die ahad lepas..bukan main suke lagi die ngan maggie tu..So kambagi la sikit..x leh bebanyak..x elok..sempat la snap a few gambar Qis makan maggie dengan rakusnye..


sedapnye abah..apekebende ni...

yummy..abah nampak tak..aku nak amik lagi la...

Sangat chomel!
toodles!

Tuesday, 6 April 2010

Qis 1st Birthday Bash!!

I finally had the opportunity to update my dear blog and I would love to spend this moment of blogging (while it last) to update on my lil' princess birthday celebration @ Mc'd Pandan Mewah on 28th March 2010..

I had a lot of memories there, at that particular Mc'd and having Qis' birthday celebration there,it brought a new set of memories.A good one.I won't be listing out the memories as Mrs. Time keep on reminding me that the clock is tickin and I had to prioritise my updates,so to speak..*yeah I know Miss I-won't-wait-for-you(time),you can drop the 'jelingan' already.I AM trying my best!*

Okay, there are 3 birthday girls and Qis was one of them..The celebration was also for her auntie Ika and Auntie Tisya, both 2 and 9 years old.It was fun.All the families are there.Kinda like a mini gathering.

Qis was practically sleepy the whole hours..It was actually her nap time but she still enjoys her moment there.The singing,the hug and kisses..I can tell you,she pretty much enjoys the attention, with 'rengekan' sometimes..sian anak mama ngantuk..

Thank you to the aunties and grannys for the gifts and presents.It was all cute and adorable..So,I'll end this entry with pic's from the party..


The Birthday Girl


The other birthday girls

the cake


Qis potong kek..

entah bile la dapat update lagi blog ni..my account exec is resigning and I am so busy finding his replacement and getting familiar with the process.I would be doing it all alone until I get a new asisstant..Nak fikir pasal update blog pun tak sempat..haih..but will definitely try my best ..Insyallah..
toodles!


Thursday, 25 March 2010

Dugaan seorang ibu..

My little Qistina is again,demam..Semalam pas amik die dari nursery dah rase badan die panas sikit..So balik tu terus bagi die ubat..xnak meleret..And everything seems okay petang tu..cerie je die cam selalu..

But that night, badan die macam panas balik..I had the feeling that I won't be having a good night sleep malam tadi.And yes, Qis terjage merengek2 pukul 3.30 pagi..puas di pujuk..bagi susu,dodoi sume macam tak jalan..

Badan die pun panas..so me cepat2 bukak baju die,amik kain basah and lap2 badan die..Nasib baik kepale tak panas sgt..but me still tuam kain basah tu atas kepale die..baru Qis nak tido balik..tak berbaju anak mama tido sampai pagi..dalam aircond lak tu..panas dalam agaknye..

And as I had predicted,the rest of my sleep terganggu..kejap2 terjage nak tengok Qis sejuk ke tak..ye lah, tak berbaju...ok je badan and kaki die..tak sejuk pun..

So today, I brought her to the office..xnak la hantar nursery..kang jangkit ngan budak lain..I thought of updating bout my langkawi trip day 2..but I guess that has to wait..ni pun tak leh nak ngadap pc lelame..si kecik ni dok tarik2 kaki...

Okay peeps..got to go..

toodles..

Monday, 22 February 2010

A 'package',no mother would want!!

Qistina x sihat the whole week,again..*sigh*..orang kate budak nak membesar memang macam tu..

Package demam+batuk+selsema and this time,plus mate selalu bertahi..mungkin sebab panas..kesian anak mama..

Me and hubby paling takot kalau die batuk..especially kalau berkahak..we certainly don't want to spend any night in the ward dah..serik tengok Qis kene cucuk..

Nak bagi anak mama makan ubat pun susah..kalau orang tengok situasi mase Qistina makan ubat,sure orang kate mama die kejam..

But what to do..she has to consume it no matter what...meronta-ronta Qistina,mulut tak nak buka..sorry dear, no compromise..

Saturday morning I had to rush her to the hospital.She seems like she's having difficulty with her breathing..Plus, the other week, my officemate's daughter kene H1N1 and she told me the symptoms..I prayed all the way to the hospital,hoping that the doctor won't tell me that it's H1N1.

Syukur Alhamdulillah..it's not H1N1..die batuk,demam and selsema biase je..plus peti suare die bengkak..but again,another set of medicine and another whole new drama mama-i-don't-want-to-consume-these-medicines!

*sigh*

yang penting Qis sihat..I'm sorry I had to make you consumed the medication.I'm sorry I had to force it down your throat.What I did and will do is for you to get better sayang..Kalau Qis xnak makan ubat,cepat baik ye sayang..

xoxo..

Thursday, 21 January 2010

Qistina-oh-Qistina!

Dari sehari ke sehari nak update blog ni, tak ter-update2 lagi..today baru ade mase...

Mama and abahku gi honeymoon ke Phuket untill this Saturday, so I have to bring baby Qis ke tempat kerja.Xde orang nak jage Arissa Qistina Sani.Qis is officially a new staff at my office untill Friday..Bising toksah nak kete..Sibuk dok cakap bahase Jerman die tu..orang discussion, die pun sibuk nak bagi idea..hehe..

Went to Rantau, Port Dickson yesterday.Sedare meninggal..So pergi la mewakilkan my parents.With Qistina of course..Orang dok sedih2, die dok sape semue orang yang lalu sebelah die...orang dok tengok jenazah, die sibuk merangkak sane sini sambil mulut bercerita..aduh anak mama..

Anyhoo, watched GLEE yesterday..dah lame dok tunggu cite ni..You know what?I am sooooo in love with GLEE..jatuh cinta pandang pertama..hehe..so lepas ni hari rabuku penuh dengan cerita menarik..American Idol, GLEE and CSI Miami of course..CSI pun nak season finale dah..

Macam best je kan..tapi tu tak termasuk nak kene melayan puteriku in between and kadang2 dok menyondol2 mintak susu..so sambil tengok tv sambil perang dingin dengan Qistina..Anak mama ni memang tak leh tengok mama die dok senang-lenang tgk tv..hehe..but it's ok..I'll manage!

Tuesday, 22 December 2009

Cutest Baby of The Planet 2009


Arissa Qistina Sani bt Sanizabri
11 Mac 2009

This is another contest that caught my eyes today at http://www.mombloggersplanet.com/. Cutest Baby of the Planet 2009.Interesting I must say.Check out the link below for the contest and the jaw-dropping (ok, I'm over reacting but the prizes are good!) prizes:

http://mombloggersplanet.com

http://www.mombloggersplanet.com/2532/cutest-baby-of-the-planet-2009-nominate-your-baby/

Hrm..All the babies who participated are cute and adorable!but being a mom, of course I would say that my baby is the cutest one on the planet..which mom wouldn't say so about their child right?She is the most beautiful thing/person I have ever seen and the moment I saw her after I gave birth to her, I know that my heart would be full.

This picture says it all.Ain't my baby the cutest baby??

Good luck to us!

Pray for us peeps!!toodles..