CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Thursday, 24 March 2011

Qaisara, tunggu mama di pintu syurga...

Salam..

dear friends, saya telah selamat bersalin pada 20/03/2011 yang lalu..unfortunately, I lost my baby..Allah lebih sayangkan bayi kami..A cute baby girl @ 3.4kg and 58cm we named Arissa Qaisara Sani binti Sanizabri..

Yes, its tough but we are fine, Alhamdulillah..Kami redha dengan pemergiannya dan ujian yang Allah beri ini.Bukan rezeki kami dan kami percaya ada hikamh disebalik ape yang terjadi ni..

Doakan kami kuat menghadapi dugaan ini dan doakan yang terbaki buat saya, suami dan Qistina.Moga dimurahkan rezeki pada masa hadapan..

A note to Qaisara dari mama:

Qaisara,
9 bulan mama kandungkan Qaisara. Tak pernah terlintas dalam fikiran mama yang Qaisara akan pergi tinggalkan mama selepas 9 bulan dalam sekelip mata je..

Mama masih ingat tendangan dan gerakan Qaisara sebelum mama dibedah..Are you struggling dear?I hope not..Mama minta maaf sayang..I wish I knew..but Kuasa Allah mengatasi segala-galanya..

Tak sempat mama dengar tangisan dan rengekan Qaisara..Tak sempat mama susukan Qaisara..Tak sempat mama lihat mata Qaisara terbuka..

Tapi mama puas sebab mama sempat tatap and cium anak mama..Biarlah sekejap je mama dapat belai2 Qaisara..Sekejap je mama dapat peluk2 anak mama..Mama puas sayang..

Mama redha dengan pemergianmu sayang..Qaisara bukan hak mama..Allah lebih sayangkan Qaisara..Tunggu mama dan abah di pintu syurga ye sayang..

Takkan pernah mama and abah lupakan Qaisara..You will always be our second daughter, Arissa Qaisara Sani..Damailah kamu di sana anakku..

Al-fatihah..

12 comments:

Nana Aris said...

saye tak pandai nak bagi comforting words..Allah lebih mengetahui perancangan hidup kita..do know that i am alwyas here for u k =)

Unknown said...

sabar my dear.. true, Allah lebih sayangkan dia and janji Allah pada ibunya, syurga tempat ain nnti. semoga ain dan sani dikurniakan rezeki insya Allah.. sabar ye. my thoughts and prayers for u..

Nida n' Hanafi said...

" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "..

setiap yang berlaku datang bersamanya hikmah yang tersembunyi...

CaDLyNN said...

salam...takziah di atas pemergian qaisara...harap sabar di atas dugaan ni ye..

Izrin said...

Sorry for your loss, dear.. Allah lebih mengetahui apa yg Dia rancangkan for u and family.. Bersabar yea.. Alfatihah buat Qaissara

Unknown said...

sabarlah..insya allah ada hikmah disebalik semua kejadian. Allah sentiasa bersama dengan orang-orang yang sabar.

afni+hafiz=dani said...

saba kak eh. mungkin lepas ni ada rezeki lain =)

Ann said...

Alfatihah untuk arwah Qistina. Semoga akak & family tabah di atas ketentuan-Nya.

Nurul 'Ain Mohd Amin said...

thank you all for the support and love..
ann: its Qaisara la sayang..Qistina tu anak akak yang sulung...

Momma Qiestina said...

dahlinks, am sori ketinggalan ketapi :(

takziah ye.i know it hard tapi percayalah qaisara tggu both of u kat sorga nnti.sama exp with my sista aritu..

Nurul 'Ain Mohd Amin said...

thank you mama Qiestina...

Anonymous said...

Takziah dan harap kuat smngt & bersabar..
Saya google tentang keguguran sbb ahad lepas sy miscarriage mase kandungan 10 mggu...
So ternmpak tajuk ni...saya teruja nak bace...
Saya tumpang sedey & sgt memahaminya...