CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Thursday, 14 February 2013

I don't know VS Lazy


I wish I look this good when I'm ironing!hahahaha..the problem is, I don't even like to iron. Melipat baju dan menggosok baju. Dua kerja yang sgt bercinta kalau nak buat. I have to admit, I don't like to lipat baju and iron. 

There u go, a confession of a mom with a big M...but only when it comes to this 2 tasks. Pheewww..Menggosok baju...aduhai..kalau gosok baju en hubby mesti ade flaws die..its not that I don't know how to do it properly, it's because I'm too lazy to do it properly..

Notice the difference? Do Not Know How and Lazy..satu memang tak tahu..satu lagi tahu tapi buat tak tahu..hihi..I'm the latter!

but hey jangan judge lagi..I have my remedy..Baju hubby ku hantar iron kat dobi..I will send his working attire for ironing every 2 weeks.and since sepatutnye keje tu me buat tapi x buat, me tanggung the cost..hihihi..

but if sometimes he has a diff baju nak pakai and it is not yet ironed, I'll do it or hubby yang buat sendiri..time kasih sayang!Sometimes bile iron baju hubby, malas punye pasal, x kemas ironnye..bile hubby tegur, malu sendiri..kalau beli bju kerje hubby, saye mesti cari yang senang iron..

 And for the  lipat baju part, every 2 weeks hire bibik datang rumah utk kemas rumah and lipat baju..but if the baju menggunung setinggi gunung Kinabalu, me akan lipat mane yang mampu..

So far that is how I tend to these 2 problems..I asked hubby, he says he's ok with it..I don't know if mulut je kate ok but hati kate 'apelah wife ku ni..maleh sungguh..' *malu* sorry ye sayang..your wife ni memang nak kene improve 2 bende ni..bear with me for now k!

I'm not proud with it but as for now, as long as the job is done I have no complaint. For now mampu lagi tanggung cost iron baju kat dobi..esok anak2 dah sekolah buek sendiri kek ghumah lah gamaknye..hihi..

Hish, bilelah boleh buang kemalasan when it comes to these 2 tasks?

No comments: