CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Thursday, 25 April 2013

Pemadam dan Pensel

every marriage has it flaws. camne nak baiki, terpulang kite..xde yg sempurna.every now and then mesti ade rase x senang hati tentang itu dan ini.

 itu biase. name pun manusia. bile kawin 2 blueprint yg berbeza. tentu cara berfikir pun berbeza. but that is the beauty of it.

seorang kawan, tidak puas hati dengan suaminye. x beri perhatian. nafkah x bagi. x heran die. ok noted. mengadu dekat kawan lelaki .ok noted.

perempuan..its like that.we find comfort in telling our bff or someone we trust about our problem.bukan harap tolong pun.tolong dengar je.abis cerita, lega rase hati.kurang rase beban.ok noted.

nak bercerita, ceritalah..nak ngadu, mengadulah.tapi kenape take it to the next level.leave it as kawan mendengar tak boleh?bile terbit pulak rase sayang dlm hati, lg banyak kelemahan pasangan kite cari.

cube nak menjustify kenape kite dah 'tersayang' org lain.maka bende yg kecik pun habis disebut.kentut busuk pun jadi isu.hihi..mcm2..

my advice,

cik kak, bincang la dengan suami tu.turn to someone else how does it helps pun.kalau x bole jugak consult family or org yg lg bertauliah. i get it, nature pompuan suke ngadu.but leave it as that.

nak sebut kurang suami, sape2 pun boleh sebut..aku sendiri boleh nak petik alasan2 mcm yg akak bg tu.aku pun boleh nak petik suami x heran la, x bg perhatian la kalau dah xnak.

sebab no pasangan is perfect.in fact, no marriage is perfect.mane yg kurang cube baiki.ape yg pasangan x nampak,nampakkan.bincang.

kdg bile dtg tak puas hati, setan suke cucuk and bakar lagi..bende kecik pun mcm besar sgt.no offence, aku pun slalu cmtu..but aku akan slalu ingat balik the good side of my hubby.

why i love him in the first place?
aku bukan sayang die sebab nampak baiknye je.buruknye sekali aku ambik.
kentut bau cmne pun aku tau..
so bile kadang dtg tak puas hati, aku convey the message.kalau bole diam n terima, aku terima.
kenape perlu complain bnyk?suami aku pilihan aku sendiri.
suami isteri ni cermin each other.
kalau aku bnyk sangat complain, aku lebih kurang dok sebut buruk sendiri kan?
so layan suami macam mane kite nak die layan kite.

cik kak, biase la tak suke itu ini bout pasangan. do something about it.bukan tambah masalah dengan amik kesempatan mcm tu. awak jugak yang pilih suami awak tu..kalau dah rase cam jauh,

cube ingat balik nape jatuh cinta dulu,
nape itu pilihan hati,
nape kite leh terima kekurangan die sebelum ni..

bayangkan marriage kite ni sehelai kertas putih. kite suami isteri adalah pensel dan pemadam. kite yg corak kertas tu. sorang salah tulis, sorang tolong padam.sorang lukis, sorang lagi colour and touch up. bukan pi conteng sekali.

kadang yg pasangan kite lukis cantik kat mate die, kite pulak tak kenan.maka bincang..and ubah lukisan ikut yg sedap kat both eyes. bukan gi kutuk lukisan die kat majalah.get my message?

love and marriage both need extra work,extra effort.nothing comes easy.

its just my two cents..


No comments: