CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Tuesday, 25 August 2009

Ahlan Wasahlan ya Ramadhan!!

Selamat menyambut bulan Ramadhan semua!!

Hari ni dah hari ke empat puasa, alhamdulillah so far, aku mampu bertahan..Insyallah, hari2 seterusnye pun harapnye macam tu..

Weekdays takyah pening kepala fikir nk masak ape sebab tu semue mama aku yang pk..tapi weekdays mesti dah fikir weekend nanti nak masak ape untuk berbuka dan bersahur..puase kali ni kalau bole aku nak masak jer, xnak beli lauk kat pasar ramadhan..beli kuih jer..

Pergi bazar ramadhan, aku tak bawak Qis..tak berani nak bawak die tempat sesak2 tu..H1N1 tak reda lagi..Kalau weekend hantar die gi rumah mama aku, pastu merempit gi bazar ramadhan ngan Sani..hehe..yang paling menduge aku ialah air2 yang pelbagai warna dan jenis ditambah ngan ais..pergh!!masyuk..Kuih pun boleh tahan..tapi iman aku masih kuat..membeli kene beringat!

Anakku Qistina pun kadang2 bangun bersahur nak teman mama n abah die..orang bersahur lalok2, mamai2, die menjerit2 n berborak2 sengsorang..gamat rumah mase sahur..tapi tak kire lah Qis bangun sahur ke tak bangun, pagi2 mesti dapat susu..huhu..

Puasa baru hari keempat, tapi telinge ni dah selalu terngiang2 lagu raya!!!tahun lepas raya berdua, tahun ni bertiga!!tahun depan???berempat or berlima kot...amin..*wink*

xoxo..

No comments: