CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Wednesday, 2 September 2009

MERDEKAkah itu?

I'm back from my 5 days holiday!!bestnye masuk kerja dah hari rabu..lagi 2 hari dah Jumaat balik.Went back to Chini on Friday and came back on Monday..Alhamdulillah, I survived the heat and dryness there..haha..Allah je yang tahu betapa panas nye kat situ and nasib baik iman aku kuat lagi..I know this sounds cam mengade but if I really can't stand the heat, I would just start my hubby's car engine, turn on the aircond and stay inside with Qistina..haha..nasib baik hubby ku memahami..thank you sayang!!

31 Ogos 2009.. hari kemerdekaan Malaysia..Tapi ape yang merdeka? kite merdeka dari jajahan jer.. yang lainnye aku tak tahu ape yang merdekanye..jangan salah faham, aku cintakan Malaysia..aku sayang negara tempat aku lahir, dan cari rezeki ni..Aku bangga jadi anak Malaysia..

Tapi...

Kita tak boleh nak terima perubahan sebab kalau berubah nanti kite susah, merdeka kah itu?

We voice up, kite 'dipancung', merdekakah itu?

Kita disuap berita-berita berat sebelah dan tak telus, merdekakah itu?

Isu-isu kecil dikorek dan dibesarkan walhal isu-isu besar yang jelas dan terang dibiarkan walau dah dipersoalkan, merdekakah itu?

Merdeka pada aku bukan setakat merdeka dari jajahan..
Merdeka pada aku harus,
MERDEKA MINDA!
Hrm..malas lah nak cakap pasal ni dah..Setiap tahun kita laungkan MERDEKA tu tapi setakat laung je..

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia!!

xoxo!!

2 comments:

Izrin said...

betul ain. i agree giler!!!
kita takat merdeka dari jajahan jer.. tp minda..haihh.. thn ni rata-rata nyanyi lagu one malaysia.. tp i rasa cam sumer tipu jer. nyanyi jer lebih, do they really feel it?

Nurul 'Ain Mohd Amin said...

haha..1 malaysia? macam mane nak one malaysianye if kite still berarak bawak kepala lembu hina bangsa lain?

1 malaysia?PM kate 1 malaysia, TPM panggil Anwar penghianat bangsa melayu sebab perjuangkan hak cina and india..contradict giler!!

konpius aku!!