CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Monday, 22 March 2010

tutup ke tak tu???

*mode mengamuk geram*

okay,maybe mode ni lambat sikit datang...hari ni baru nak blog bout it..

last week ku nampak iklan Ratu dalam paper..ade sale RM39 per tudung..murah la tu..sebab selalunye tudung ratu ni RM50 ke atas je..mesej pun die dok anya kat handphone ku..member la katekan..

So baru-baru ni ku pergi la ke Ratu..dah prepare nak beli a few sebab hari tu lalu tengok cantik2 tudung die..

Masuk kedai tu aku pun belek-belek tudung2..cantik jugak plus banyak kaler..boleh la aku mempelbagaikan koleksi kaler tudung2 aku..

aku: dik, ade size ke tudung ni?ni macam pendek la...
adik Ratu: xde la kak..satu size je...semue size M...
aku:owh yeke...nape xde size..ni kalau akak pakai kecik la..
adik Ratu: eh, tak kecik la kak..besar..tutup dada..meh saya try..

aku dah macam nak sembur but aku diam je layan...

adik Ratu: ha ni..kan tutup tu...

sambil menunjukkan tudung tu tutup dade die cukup-cukup je...

aku:adik, memang la adik pakai besar,tutup dade..cube adik bezekan dade adik n dade akak..same ke?ni kalau akak pakai,separuh dade pun belum tentu tutup tau!

sambil aku berlalu meninggalkan kedai itu..frustrated and agak geram...

Haih..memang banyak tudung cantik and trendy sekarang..but payah nak cari yang tak jarang,n besar..bukan aku mintak yang besar macam tudung labuh tu..belum la lagi sampai ke situ..tapi yang just nice and decent for me to wear...

ingat semue perempuan kat dunia ni kecik2 ke?abis orang macam aku nih xnak tudung trendy2?of course al nak! but menutup ape yang patut la...

hish!kalau pk,memang nak marah..don't get me wrong...ade orang tak kesah nak pakai tudung camtu,itu pilihan masing2..my entry is not to judge..aku just nak bagi pendapat supaya banyak sikit choice kat market tu..

ishk,ishk...

No comments: