CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Wednesday, 16 January 2013

Change..

Astaghfirullahalazim..

Apelah nak jadi ngan ko ni Ain..why are you being so negative lately. u'll ended up hurting those who loves you.You have to stop this.

Listen,listen,listen,listen..eh, kelain pulak..kihkih..

Prof Muhaya kate: Ingat 3 perkare - mase sekarang, orang didepan kite and berbuat baik.Don't look back and ponder upon the past.Berhenti memandang and memikirkan orang lain and start thinking and muhasabah diri sendiri..

She further said this: If you feel someone else is to blame for your life, bring the person to the therapist, he or she corrects the person and your life will be corrected. Silly isn' it? Start being responsible and response able for your life. Stop the blame game. remove jealousy and animosity to anyone

and this: Betapa ramai ibu bapa yang menyesal apabila anak remaja bermasaalh dan degil. 10 lalu semasa anak mereka berumur 4 tahun mereka degil dengan Allah dan tidak mendidik anak anak denga ugama. Jom kaum ibu muda yang anak masih kecil jangan hanyut dengan keduniaan dan mengejar penghargaan manusia ubah diri untuk ubah anak anak dan mengejar redha Allah dan akhirat. Sebelum tidor bayangkan kubor macammana menunggu kita dan bagaiamna rupa mayat kita bila di kafankan. NIat untuk ubah. sedekah FAtihah pada semua anak dan doakan mereka mendapat hidayah. minta maaf dan ucap terima kasih pada suami. buang ego jauh jauh . JOm jadi isteri dan ibu solehah

Ya Allah, sangat lah benar kate2 Prof tu. Itulah yang aku dok gagal buat lately ni..Ain, you have to change and be positive.Untuk kebaikan diri sendiri, suami, anak-anak dan keluarga.Look forward and be the best you can be Ain!Chaiyock!

Ya Allah, banyak sungguh kelemahan hambaMu ini..Aku ingin menjadi isteri yang terbaik kepade suamiku, ibu yang terbaik kepada anak-anakku, anak yang terbaik kepade ibu bapaku dan insan yang terbaik untuk orang disekelilingku..Kau berikanlah aku petunjuk dan hidayahMu Ya Allah..

Jom audit diri and stay positive!

No comments: