CINTA HATIKU

CINTA HATIKU

Monday, 19 November 2012

En Marah, Go Away!

Marah..

Satu perasaan yang kite tak dapat lari darinye..Selagi namenye kite ni manusia, perasaan mara memang datang tanpa diduga..

We can't avoid it, but we can learn how to handle it. Marah pada saya adalah satu emosi yang sangat memenatkan..We can never solve a problem when we are angry.

Saya sangat tak suke perasaan marah ni..if i'm angry, i will turn away from that person n pujuk hati sendiri..saya tak suke nak mara lame-lame.. Rasulullah pun kate, kalau marah, palingkan muke..I will always try to think positively on almost anything..Because to me, negativity consumed energy and good vibes.

Sampai my close friends cakap ' Ain, ko ni positif sangat la..pasal tu hidup ko ni ceria je kot?' Bile saya mara, tak lame..coz i don't see the point untuk melayan mara dan drag it lame-lame..benefit ape kite dapat? hati tak tenang, silaturrahim pun terputus..

so prinsip saya, kalau mara jangan layan.sabar and get over with it cepat-cepat.dah tenang, kalau perlu say sorry untuk meredakan keadaan, just say sorry.sebab tak semestinya kite jadi orang yang bersalah kalau kite minta maaf.

Lately ni saye memang agak susah nak handle mara saye..bile die datang Ya Allah..kadang sampai menggigil..rase nak jerit, tampar orang semue ade..suke en.setan tu bakar-bakar line kalau kite marah kan?Melompat die kegirangan..

I hate this feeling. when it comes, and I failed to control it, I ended up hurting the feeling of my loved ones.When it comes, nothing can ease it.biar la orang cakap ape pun, mase tu yang saya nak hanyalah meluahkan perasaan marah tu..x pikir dah hati n perasaan orang lain.

ye,memang susah nak pujuk hati bile mara. tengah mara nak bersabar memang payah.lately ni saya gagal ikut prinsip saya. I failed to stay positive.Saya sgt mudah mara bila terfikir certain things.When I snapped, it gets ugly..and I hate it. I hate this part of me.

Ya Allah, Kau kurniakanlah aku kesabaran dan jauhilah aku dari sifat marah Ya Allah..

No comments: